måndag, april 27, 2009

Förtydligande

Till alla som har stört sig på min senaste insändare om temadagen om ”God bebyggd miljö” där det stod här: ”…Förutom en del personer från Centerpartiet var det ingen från majoriteten närvarande. Är det verkligen så illa att det nuvarande styret inte är intresserade av att få konkreta verktyg hur vi idag kan skapa hållbara boende- och livsmiljöer i framtiden?...”

Min mening med insändaren var att beklaga mig att det inte någon moderat eller folkpartist hade hittat till Suderbys denna tisdag. Denna frustration fanns där eftersom att de ledamöter som var där fick ersättning från kommunfullmäktige för förlorad arbetsinkomst! Dessutom var seminariedagen annonserad i mycket god tid innan, vilket gjorde att jag hade möjlighet att planera min tid. Det trodde jag att NÅGON från M och FP också kunde. Min mening var ABSOLUT INTE att kritisera enskilda ledamöter som på ideel basis åtar sig att vara en (god) företrädare för Gotland och Gotlands kommun. Alla ni (vi) som med berott mod tar diverse uppdrag är goda företrädare för att konkretisera och realisera den demokratiska processen.

Min mening var istället att skriva av mig min förvåning/frustration att inte fler hade hittat till denna intressanta dag om hållbar utveckling. Jag hoppas innerligt att det inte berodde på att ämnena inte vara tillräckligt intressanta utan att det verkligen var så att ingen kunde komma på denna dag!

/Matias

Byt politik - inte klimat http://mp.se/klimat

Inga kommentarer: