måndag, september 26, 2011

Cykelkonferens

Efter att ha varit frisk sedan maj har jag den senaste veckan åkt på en ordentlig förkylning. Det samma har min fru gjort. När jag är sjuk behöver jag ligga ned eller sitta för att jag ta det lugnt, vilket gör att jag efter några dagar i stillhet får ont i ryggen. Det händer varje gång, vilket gör att jag får mer bevis på att människan är en djur som behöver röra på sig.

För tillfället är jag på väg till en konferens om cykling i Västerås. I den staden har jag bara varit för att spela bandy på Rocklunda vilket gör att jag är osäker på hur jag ska gå från stationen. Det kommer säkert gå bra, jag har en mobil med gps och en dator med google maps.

Efter konferensen hoppas jag på att jag kan komma med en del konkreta saker som ska innebära att de syns att vi styrande i Regionen prioriterar andra trafikanter än bilister. Vi behöver ett samhälle som jobbar oss bort från det enahanda fossila samhället till något som är bättre, lugnare och renare. Mer mänskligare helt enkelt.

Tills vi hörs igen, ha det bra!

/Matias

Inga kommentarer: