lördag, februari 07, 2009

Centern, ett dött parti?

Om man säljer sin själ, dör man då? Det är var jag tror, i alla fall en stor själslik härdsmälta. Därför tror jag att centern nu har fattat ett beslut som kommer att göra att de raderas ut ur politiken. Miljöpartiet de Gröna kommer istället att bli det naturliga valet, den enes död den andres bröd.

I regeringens uppgörelse lovar partierna att inga skattepengar kommer att gå till att bygga kärnkraft punkt menar de. Men, som Tony Irving i Let´s dance alltid säger, vem kommer att betala för långtidsförvaringen av det nya kärnavfallet, vem kommer att få betala de stora försäkringsbeloppen för nya kärnkraftverk, jo det kommer ingen annan än staten att få göra. Det är min bestämdaste uppfattning. Företag som kan vara intresserade av kärnkraft kommer att säga ”tänkte inte på det” när dessa kostnader kommer om 35 år. Jag blir faktiskt upprörd!

Kärnkraft är varken billig eller ren el. In med sol och vind på bred front! Det är dessa förnyelsebara värmekällor som vi måste stödja till 100 % inte något förlegat som kärnkraftverk. Skärpning Sverige!

 

Imorgon ska jag spela korphockey, det är något som jag tycker är ordentligt roligt till skillnad från det ovanstående.

Snart ska lite fler bilder upp på bloggen, väntar på min nya kamera bara. Hav förtröstan!

/Matias

 

Inga kommentarer: