söndag, juli 04, 2010

Almedalen - all time high

Nu börjar Almedalsveckan. Jag tycker det är märkligt, men häftigt, att veckan bara vidgas och vidgas i omfattning. Jag tror att det är svårt att få den så mycket större. Det har varit extremt svårt att få någonstans att bo för de som inte är bofasta på ön. Det är nog där som begränsningen kommer att föreligga framöver. Samtidigt har jag fått höra att det är alldeles för långt bort från Visby innerstad att bo 3 km från ringmuren som ex vid flygplatsen och då kan jag undra hur vi tänker.

Jag hoppas att alla som har möjlighet att deltaga faktiskt tar och gör det. Allt är öppet för alla och gratis. Se det som kompetensutveckling, vore bra om arbetsplatserna ser denna fördel som almedalsveckan ger! 

Det jag kommer att prioritera är hur vi ska klara klimatet och de framtida transporterna. Samtidigt orkar jag inte höra politiker som bara går i polemik med varandra utan är hellre på seminarier som berättar nya/gamla forskningsrön.

Jag önskar er en trevlig vecka! Själv kommer jag börja veckan på stranden. Det är konstigt att almedalsveckan alltid är solig och varm :-)

/Matias


Inga kommentarer: