onsdag, september 01, 2010

Skogen är en viktigt faktor

Det finns vissa saker som jag aldrig kommer att glömma från min barndom. En sak av dessa är när vi var ute i skogen och plockade svamp eller bär. Dessa utflykter gjorde att jag fick en vördnad till naturen och förstod att den är något som är nödvändigt att bevara. Nu för tiden är jag dålig på att nyttja skogen för rekreation, vilket har att göra med min dåliga förmåga att hitta svamp. Dock är jag orienterare och utan skog ingen trivsam stund och leta kontroller. Under de orienteringspass som jag genomför förvånas jag hur tiden bara försvinner, jag är inte så duktigt, och en timme känns så otroligt mycket kortare.

Vi i Miljöpartiet de Gröna på Gotland vill ha en Nationalpark runt Bäste träsk som Naturvårdsverket har föreslagit. Utan skog ingen Nationalpark!

Jag har ett kort inlägg om skog på nedan:



/Matias

Inga kommentarer: