måndag, mars 24, 2008

Ny bloggadress

Nu har jag skaffat en ny blogg- Sprayblog kan jag inte logga in på längre. Värdelöst!!!

Har inte känt mig riktigt ”fit for fight” på ett tag. Mycket trött och lite snuvig. Jag tycker att det är skönt när det börjar bli ljus ute och brukar bli pigg då, inte om nu. Får väl vila upp mig lite i påsk.

Lite politik har jag förstås hunnit med. Gotlands kommun har inte vågat säga något till regeringen om gasledningen som ska byggas utanför Gotland ”det kan inte vi göra något åt” menar de flest i Kommunfullmäktige. Vilket skitsnack! Ett flertal kommuner har skrivit kraftfulla skrivningar till regeringen att de inte vill se gasledningen bli verklighet. Men inte Gotland, istället skriver Gotlands kommun ett avtal där NordStream ska använda Slite hamn, om de betalar upprustningen av hamnen. NordStream har lyckats muta kommunen att hålla tyst. Eller vad tycker ni.

Ni kan se ett inslag i Östnytt här! Det finns även en del program från utländska tv-bolag på youtube.com.

Inga kommentarer: