söndag, maj 04, 2008

Arbetsläger?

Kristi Himmelsfärdshelg
Borde betyda helt ledig och bara koppla av.

Det har jag INTE gjort.

Torsdag: Soligt väder men ostlig vind. Jag cyklade då Gotland Tvärs den långa banan, 81 km! Min rumpa var helt död efter 3 mil och jag kunde inte strecha ordentligt förrän efter några timmar för jag fick kramp. Tur var det att det var medvind hem från Slite. Jag kom i mål som 5en sist och fick en tredje cykelhjälm. Reportage från helagotland!


Fredag: INTE träningsvärk i benen, dock lite trött i desamma. Åkte (bil denna gång) vi till Ljugarn och tog bort MASSOR av ris och delar av nedfallna träd. Jag sågade de större träden för att få ved till kaminen. Det var arbete med armarna det!


Lördag: Träningsvärk i ryggen. Var lite på stan och på Linds och köpte sättpotatis och salladsfrö. Jobbade i garaget med att få upp finare hyllplan. Gick enligt planerna och det blev bättre ordning.


Söndag: Ännu en fin dag, den ska inte slösas bort. Orientering på programmet. Dessvärre är jag fortfarande ganska ung och om jag ska anmäla mig innan så blir det i H21, där de bästa springer. Och de springer riktigt fort. Jag kom tvärsist, vilket jag redan visste. 9,3 km på över 2 timmar, jag kom runt och hittade alla kontroller tills slut! Jobbigt och varmt var det. Sedan bar det ut iväg till Franssons i Västerhejde för att plocka hem lite maskar.

Därefter tog jag det lugnt i det helt underbara vädret.


Imorgon går jag ut i strejk kl 12. Läs mer på Vårdförbundets hemsida!

Byt politik - inte klimat http://mp.se/klimat

Inga kommentarer: